piątek, 24 maja 2013

Firanka -stare serwetki

zadowolenie towarzyszące zrealizowaniu pomysłu na wykonanie czegoś co siedzi w głowie od bardzo wielu lat.         Sama nie rozumiem tego, ale to najprawdziwsza prawda, że pomysł na firankę z wykorzystaniem serwetek i koronek zrodził się około 30 lat temu. Wtedy mieszkałam w małym mieszkanku ze ślepą kuchnią. O firance nie było mowy. Później po przeprowadzce do większego mieszkania, w połowie lat 80- styl jaki panował w modzie odbiegał od moich wyobrażeń. Następna przeprowadzka i malutka kuchnia do której uszyłam sobie panele na okno. Kolejne przenosiny do domu, w którym kuchnia była tak usytuowana,że nie miała okna. Sami widzicie,że możliwości w życiu miałam mnóstwo, lecz odbiegały one od moich marzeń. Okno w kolejnym domu w końcu doczekało się firanki z batystu i koronek otrzymanych w prezencie niespodziance, stareńkich, bo ponoć przedwojennych  babcinych serwetek z rumiankami i serwetek od mamy. I jest- wywołuje uśmiech na twarzy jak wchodzę do kuchni.I cieszy serce, że takie piękne rzeczy nie leżą już w szufladach tylko prezentują się okazale na oknie dając radość mnie i innym.









 Jestem cała dumna, że ją mam!

Widzę,że zdjęcia nie są najlepsze, ale też dzisiejsza pogoda nie sprzyja fotografowaniu -pochmurno i deszczowo!
Jak zrobi się lepsze światło zrobię nowe fotki i podmienię. Na razie musi być to co jest - bo pochwalić się muszę !!!

Pozdrawiam wszystkich odwiedzających i dziękuję za komentarze :)))

35 komentarzy:

  1. Małgosiu fantastycznie wyszła ta firanka. Cudo!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak zachwyca mnie za każdym wejściem do kuchni!!!
      Buziaczki:)))

      Usuń
  2. I bardzo dobrze że się chwalisz bo jest czym. Firanka jest fantastyczna, pomysł świetny! Jestem pełna zachwytu i jeśli pozwolisz to ukradnę kiedyś Twój pomysł. Co prawda w mieszkaniu w którym mieszkam mam ślepą kuchnię ale działkowy domek świeci oknem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozwalam i wiem, że wyczarujesz coś fantastycznego!!
      Buziaczki:)))

      Usuń
  3. Zachwycilam sie ta firana..i pomyslowa i ladna i jedyna w swoim rodzaju..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję miło mi słyszeć takie słowa od mistrza!!!
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Firanka jest przepiękna,dopracowana w każdym calu.Jesteś mistrzynią pięknych efektów!A starych koronek szczerze Ci zazdroszczę.Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za pochwały!
      Pozdrawiam:)))

      Usuń
  5. Takimi cudami, to możesz się chwalić non stop :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieki Gosiu! i będę się chwalić jak mi się jeszcze coś uda wyczarować!!!
      :)))

      Usuń
  6. Ale cudne. Ja wymiękam jak widzę takie cudności. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Firanka jest świetna. Podziwiam i chciałabym kiedyś mieć podobną:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Warto było czekać 30 lat na taki efekt:))!!!
    Pozdrawiam serdecznie
    M.Arta

    OdpowiedzUsuń
  9. Jest piękna , tylko pozazdrościć , pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  10. Firanka jest zachwycająca!!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem zachwycona pomysłem i wykonaniem...Chyba będę musiała "odgapić" jeśli pozwolisz....Całuski pa...Miłej niedzieli...

    OdpowiedzUsuń
  12. Okno z taką firanką wygląda rewelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. A więc nie bójmy się marzyć, choć by trzeba było czekać trzydzieści lat na ich realizację!!! A wiesz, że moje marzenie jest podobne?? Też dotyczy firanki batystowej z koronkami, tyle że moje okno kuchenne wąziutkie. Ale wierzę, że i ja zrealizuję kiedyś moje marzenie :)
    Małgosiu, Twoje okno wygląda czadowo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow! Dziękuję!
      i zawsze uważałam,że warto marzyć!!!
      Buziaczki:))

      Usuń
  14. Przepiękna firaneczka! Gratuluję pomysłu i znakomitego wykonania! Ja też mam w głowie podobny projekt, okno właściwych rozmiarów jest, nawet odpowiednie serwetki szydełkowe już mam, ale jakoś ciągle nie mogłam się zabrać za realizaję... Te piękne zdjecia Twojego okna zmobilizowały mnie do działania!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy, i ja często oglądając prace innych mobilizuję się do realizacji swoich pomysłów:)))

      Usuń
  15. Piękna "serwetkowa" firaneczka dodaje uroku Twojej kuchni:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Cieszę się,że do mnie zajrzałaś :)
    Urzekła mnie ta koronkowa firanka, ja też mam ten "problem" z pomysłami, które długo w głowie siedzą.
    Pozdrawiam i również będę do Ciebie zaglądać, Marta :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Taka firanka z koronkami i mnie marzy się od lat.... ale ja nie posiadam firanek w oknach - nie mam karniszy, więc nie mam na czym wieszać :)
    Piękna taka absolutnie w moim stylu... taką bym zrobiła gdyby...

    OdpowiedzUsuń
  18. piękna jest bardzo!!! ...i ja spróbuję coś w tym stylu skomponować, mam mnóstwo " kołeczków" których żal trzymać w szufladzie... okno Twoje jest wręcz czarujące :-) serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
  19. niesamowite,ze mozna recznie wyczarowac takie cudenka

    OdpowiedzUsuń
  20. Firanka jest niesamowita!!! Przeglądam sobie dzisiaj Twój blog, zaczęłam od początku, ale tu muszę zostawić słówko:) Mam całe mnóstwo starych serwetek i marzy mi się taka właśnie. Wciąż się do niej przymierzam. Twoja jest tak piękna, że nie mogę oderwać oczu! Podziwiam za nesamowite wyczucie piękna! Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za tyle miłych słów!
      Pozdrawiam serdecznie:)))

      Usuń