sobota, 20 września 2014

Urlop

Witam serdecznie po urlopie!!!
    Jak wiadomo jednym sprzyja urlopowanie podczas wakacji innym wręcz przeciwnie już po ich zakończeniu. Nie posiadam już dzieci w wieku szkolnym- więc wypoczywać mogę po rozpoczęciu roku szkolnego. Od kilku lat właśnie w tym okresie jeżdżę do Chorwacji do Puli. W ubiegłym roku napisałam post, o Międzynarodowym Festiwalu Brydżowym w Puli. W tym roku, po raz 53 brydżyści z całego świata spotkali się na wspólnym graniu. Jeżdżę tam z Królem - bo brydż to jego wielka pasja ( a podróże i zwiedzanie również). Pogoda i w tym roku nam dopisała- podczas pobytu w Chorwacji -jedna burza i następnego dnia opady to nie jest tragedia.... W innych rejonach było o wiele gorzej.
   Po zakończonych rozgrywkach udaliśmy się do Wenecji- tym razem na dłużej . Zatrzymaliśmy się w uroczym hotelu na wyspie Giudecca.   Przez trzy dni zwiedzaliśmy Wenecję i otaczające ją wyspy Murano, Burano, Lido przemieszczając się tramwajami wodnymi Vaporetto . Całymi dniami zwiedzaliśmy urocze zakątki, stare kamieniczki i niesamowicie wąskie uliczki, a wieczorami popijając schłodzone  Prosecco i degustując włoską kuchnię przesiadywaliśmy w restauracyjkach nad Kanałem Grande.    Króciutko przybliżę tym którzy dotychczas nie mieli okazji poznać wyspy okalające Wenecję- Murano kolebka szkła weneckiego ( cudne szkło użytkowe, dekoracyjne jak również fantastyczna biżuteria). Burano słynie z włoskich koronek ( brak mi słów, żeby określić zachwyt podczas oglądania w jaki sposób one powstają!!!!). Lido najbardziej przypominająca stały ląd wyspa (napisałam przypominająca- bo ulice normalnej szerokości i samochody jak i u nas). Aby powrotna podróż była mniej męcząca zanocowaliśmy w Budapeszcie- w niesłychanie miłym Hoteliku w centrum miasta.

Giudecca

vgf

Budapeszt

Taras na dachu hotelu

Tyle w skrócie relacji z wypoczynku!!!
Czas na pracę i resztę przetworów!!!
Pozdrawiam wszystkich, którzy dotrwali do końca tego posta :)